A négy legnagyobb piac közül Olaszországban növekedett legnagyobb mértékben, 9,5 százalékkal a forgalomba helyezett személyautók száma. Németországban 8,4 százalékos emelkedést mértek, Spanyolországban viszont 13,5 százalékos, Franciaországban pedig 3 százalékos volt a csökkenés.
Az év első kilenc hónapját tekintve azonban súlyos a helyzet: alig több mint hétmillió új autó került az utakra, 28,8 százalékkal, majdnem 2,9 millióval kevesebb az egy évvel korábbihoz képest. Németországban 25,5 százalékkal, Franciaországban 28,9 százalékkal, Olaszországban 34,2 százalékkal, Spanyolországban pedig 38,3 százalékkal csökkentek az eladások január-szeptemberben.
Az EU-ban legutóbb tavaly augusztusban mértek emelkedést, 31,2 százalékosat, azóta minden egyes hónapban visszaesés történt. A tavalyi utolsó négy hónapban és az idei év elején az új, sokkal szigorúbb emisszió-mérési eljárás (WLTP) bevezetésének tulajdonították a forgalomba helyezett új autók számának csökkenését, utána viszont az egész világot letaroló koronavírus-járvány bénította meg az autógyártást és -kereskedést. A legsúlyosabb hónapban, áprilisban több 75 százalékkal kevesebb új autó gördült ki a szalonokból.
Magyarországon a szeptemberben átadott új autók száma éves összevetésben 18,6 százalékkal, 11 ezer 449-re nőtt. Az év első kilenc hónapjában 90 ezer 91 új autó talált gazdára, ami 21,7 százalékos csökkenés a tavalyi év azonos időszakához képest.
Piaci részesedés szerint a legnagyobb európai gyártó (23,1 százalékos aránnyal) a német Volkswagen-csoport szeptemberben közel 216 ezer személyautót helyezett forgalomba az Európai Unióban, ami 9,0 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Január-szeptemberben azonban 26,8 százalékkal, 1 millió 812 ezerre esett a csoporthoz tartozó márkák értékesítése.
A második legnagyobb autógyártó, a Volkswagent követő PSA-csoport (Peugeot, Citroen, Opel/Vauxhall, DS) szeptemberben 11,8 százalékkal, az év első kilenc hónapjában pedig 35,8 százalékkal kevesebb új személyautót engedett ki az utakra.